,

פורמטים שונים ללקיחת פורמולות סיניות

פורמולות צמחי מרפא - מגוון הפורמטים שונים ללקיחת פורמולות - מרכז דפנה

כיום, ניתן להשיג פורמולות צמחים במגוון פורמטים (תצורות).

בסין, המגוון הוא הרחב ביותר. כאשר נכנסים לבית מרקחת סיני טיפוסי, ניתן לראות על המדף פורמולות סיניות רבות ומגוונות, כמעט לכל בעיה שהיא.

בין שאר הפורמטים, ניתן למצוא: טבליות, משחות, חומר לאינהלציה, נרות, שטיפות לשיער, סירופים, פלסטרים ועוד, העשויים מצמחי מרפא סיניים.
כל שעליכם לעשות, הוא, לדווח להם (לרוב, בעזרת מתורגמן) על הבעיה שלכם, והם ימצאו מייד פתרון, במחיר הוגן.
מטופלים רבים המגיעים אלי, רכשו מוצר כזה או אחר בבית מרקחת סיני, השתמשו בו בארץ, היו מרוצים למדי ומנסים להתחקות אחר מוצר זה בארץ.
מצב זה לא תמיד אפשרי, מכיוון שלעיתים שמות המרכיבים רשומים בסינית והמינונים אינם רשומים כלל (היצרן שומר זאת כפטנט).

הדרך המסורתית יותר לקבלת פורמולת צמחים בסין, היא ללכת לרופא סיני, אשר מאבחן (לרוב, בחמש דקות…) לפי אנמנזה (תשאול), דופק ולשון.

הרופא רושם פורמולה מצמחים גולמיים המתאימה לכם בדיוק (בדומה לחייט שתופר לכם חליפה אישית…) ואותה יש לבשל ולשתות. בחלק מבתי המרקחת בסין ישנן מכונות המבשלות בעבורכם את הצמחים תמורת סכום זעום. לאחר הבישול, מתקבלות שקיות שתייה (בדומה לשקיות שוקו), עם המרקחת המוכנה, אותה מומלץ לשמור בקירור ולשתות לפי הוראות הרופא.

בארץ, ההליך הינו קצת שונה מסין ומסורבל יותר.
אומנם, אין צורך במתורגמן, אך הזמינות לצמחים היא נמוכה יותר. לא תמצאו בית מרקחת סיני בכל מקום שתפנו ולא יבשלו לכם צמחים על המקום. אבל, היתרון בכך, הוא שבארץ ישנם מפעלים המייצרים פורמולות צמחים אשר הינם תחת פיקוח של משרד הבריאות. חשוב למצוא מטפל בארץ, אשר למד במוסד מוכר את תורת הצמחים וקיבל תעודה (ברוב המוסדות, מקבלים שתי תעודות: תעודת מטפל ברפואה סינית ותעודת מטפל בצמחי מרפא).
המטפל יכול לרשום לכם פורמולת מדף (הנקראת גם: פורמולת פטנט), אשר לרוב, תגיע בפורמטים הבאים: טבליות, תמצית (נוזל המתבסס על מים) וטינקטורה (נוזל המתבסס על אלכוהול), ויכול לרשום לכם פורמולה אישית (החייט, זוכרים…?), אשר לרוב, תגיע באבקה, קפסולות, טינקטורה או ב- RAW (צמחים גולמיים לבישול).

מוזמנים להמשיך ולקרוא גם על: יתרונות וחסרונות של פורמטים שונים – במאמר הבא

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה