,

טיפול בעצירות אצל ילדים

טיפול בעצירות אצל ילדים באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא | מרכז דפנה - הבית לרפואה סינית

עצירות היא בעיה נפוצה למדי, כנראה, בגלל אורח החיים הקלוקל שלנו, הכולל: תזונה לא בריאה וחיים לחוצים, אשר לא משאירים לנו פנאי לשבת בנחת על האסלה…
עצירות מוגדרת כאחד משלושת המצבים הבאים: יציאות בתדירות נמוכה; קושי בהוצאת הצואה; וצואה קשה ו/או יבשה. מעבר לתחושה הלא נעימה שכרוכה בכך (לרבות גזים, כאבי בטן ותחושת מלאות ונפיחות בבטן), כאשר הצואה לא מפונית מהגוף, ישנה סכנה להתפתחות טחורים, פיסורה, אבני צואה ודלקות מעיים.

מהן הסיבות לעצירות?

האטיולוגיות (הסיבות) לעצירות, ברפואה הסינית, כוללות: תזונה קלוקלת – מזון דל בסיבים, מזון קר וחוסר בשתייה; מתח נפשי – סטרס, כעס ותסכול, אך גם דאגה מרובה; חוסר פעילות גופנית; עבודה מרובה – עבודה פיזית קשה ו/או המון שעות עבודה; לידה; ומחלת חום ממושכת. כאשר ישנו שינוי פתאומי בהרגלי היציאות, יש לשלול סרטן מעי, בעיקר מעל גיל 50.

יש להבדיל בין עצירות אקוטית לעצירות כרונית. עצירות אקוטית, לרוב, תהיה קלה יותר לטיפול. ישנם צמחים סיניים שמרוקנים את המעיים בחוזקה ופותחים את "הסתימה" במהירות, כמו הצמח Da Huang (Rhei Radix Et Rhizoma), בעברית – שורש ריבס. בעצירות כרונית קשה יותר לטפל, ולרוב, הטיפול יהיה ממושך.

הטיפול בעצירות

לעיתים, כאשר הצואה יבשה וקשה, נטפל עם צמחים שומניים, המלחלחים את המעיים ועוזרים לריכוך הצואה, כמו הזרעים של המשמש או של האפרסק. צמחים אלו עדינים ומותרים לשימוש ארוך טווח. השימוש בעלי סנה, נפוץ ברחבי העולם, לרבות בסין, אך לא מומלץ לטיפול ארוך טווח, וזאת משום שגורם להתמכרות (מעיים עצלים). המעיים הופכים להיות תלויים בחומר זה ו"שוכחים" איך לעבוד בלעדיו.

כאשר סטרס הוא הגורם העיקרי לבעיה, יש לנסות ולשחרר את האנרגיה הזו, דרך פעילות גופנית, מדיטציה וכדומה. במידה ועובדים קשה מדי ולחוץ מדי, מומלץ לקחת יום חופש מדי פעם או להפחית שעות עבודה.

השילוב של דיקור סיני לילדים, צמחי מרפא סיניים, שינוי תזונתי ופעילות גופנית – מביא לתוצאות טובות ביותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה