,

טיפול באסתמה של ילדים

אסתמה בילדים, טיפול באסתמה באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא | מרכז דפנה

בעיה זו הינה קרובה לליבי, מאחר ולשתי בנותיי הגדולות ישנה נטייה אסתמטית. הן סבלו מקוצר נשימה בערך מגיל חצי שנה, בתדירות של התקף לחודשיים. ההתקף היה מגיע עם ההתקררות ולעיתים לאחר התקפי בכי מתמשכים.

מהו התקף אסתמה?

התקף אסתמה נובע מחסימה והיצרות של דרכי הנשימה, ויכול להיות אקוטי או כרוני. לאסתמה ישנם מספר גורמים, כגון: תורשה, אלרגיה וזיהום אויר. לרוב, ישנו שילוב של מספר גורמים ביחד. הסימפטומים הינם: קוצר נשימה, צפצופי נשימה, שיעול ולעיתים גם ליחה. אבחנה מערבית נעשית ע"י מדידת תפקודי ריאות והטיפול הוא ע"י מתן תרופות המרחיבות את דרכי הנשימה (כגון ונטולין) ותרופות נוגדות דלקת (סטרואידים).

אסתמה אצל ילדים

ברפואה הסינית, האיברים העיקריים המעורבים באסתמה בילדים, הם הריאות והכליות. איברים אלו קשורים דרך מערכת הנשימה. הריאות מעבירות את האנרגיה (צ'י), המתקבלת ע"י שאיפת האוויר אל הכליות, אשר תפקידן לעגן אנרגיה זו. כמו כן, הכליות, בראייה הסינית, מכילות את "תמצית החיים" (ג'ינג), אשר מקביל ל – DNA בראייה המערבית. כאשר ישנה בעיה גנטית או בעיה שהתחילה בילדות, ישנה מעורבות של הכליות. כאשר ישנו קושי בהוצאת אוויר, סימן שאנרגיית הריאות נפגעה, וכאשר ישנו קושי בהכנסת אוויר, סימן שאנרגיית הכליות נפגעה. יכולה להיות מעורבות של איברים נוספים, כמו הכבד והטחול.

בבנותיי, אשר סבלו מהתקפי קוצר נשימה רבים, טיפלתי במספר פורמולות מצמחים סיניים (באבקה), אשר נלקחו בבליעה.

אני חייבת להפריח מיתוס שאומר שילדים לא יבלעו אבקה "מגעילה". במשך 10 שנותיי כמטפלת, לא נתקלתי בילד (מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות) אחד שלא הסכים לבלוע את אבקת הצמחים שנתתי לו. הסוד הוא בגישת ההורים לנושא. כאשר ההורים דבקים במטרה, הילד ילמד מהם מהר מאוד ויסתגל לכל טעם. כיום, אני נותנת את הפורמולות למטופליי בתמצית (נוזל) הממותק בסילאן, אותו אפשר לתת ישירות לפה או מהול במים/ מיץ.

את הפורמולות שרקחתי לבנותיי, הן בלעו יום-יום במשך כשנה. לכל שלב בהתפתחות המחלה, הייתה פורמולה נפרדת וגם פורמולה לחיזוק ומניעה. כיום, בנותיי (שתזכנה לחיים בריאים וארוכים…) נפטרו לחלוטין מן המחלה.

אין ספק שדיקור סיני לילדים וצמחי מרפא סיניים יכולים לשפר את תפקודי הריאות ואף לרפא מאסתמה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה