תולעי מעיים – טיפים לטיפול מיידי ובהול

טיפים לטיפול מיידי ובהול בתולעי מעיים / סלעית דפנה

הנה מספר טיפים לטיפול מיידי בילדכם שמתעורר בוכה בלילה כי מגרד או כואב לו ואתם עומדים חסרי אונים מול הילד.

ישנם מספר דברים שניתן לעשות עד שמקבלים טיפול נגד תולעים בבוקר:

  1. לשטוף היטב את הטוסיק במים וסבון.
  2. לקחת שן שום קטנה ושלמה, בלי לחתוך אותה ולהכניס לפי הטבעת (אפשר לשמן בווזלין, ע"מ למנוע כאב), או רק להניח אותה באזור למספר שניות. לעיתים, במצבים התחלתיים של הדבקה, זה ירגיע את הגרד, לפחות עד הבוקר. במידה וזה גורם לתחושת שריפה באזור, יש לשטוף את המקום עם מים וסבון.
  3. במידה והתולעים גורמות לעצירות וכאב עז באנוס, ניתן לשים נר גליצרין (נר של ילדים, או לחתוך לחצי נר של מבוגרים) ולהיכנס לשירותים לאחר כעשר דקות. זה ירוקן את התולעים הקרובות לפי הטבעת ויוביל להקלה משמעותית בכאב ובגרד.
  4. אצל בנות, לעיתים, התולעים "יתעו" בדרך ויכנסו גם לפות. דבר זה יכול לגרד להם מאוד באזור הנרתיק, דבר לא סימפטי כלל וכלל. במידה ואתם רואים תולעים בנרתיק, קחו מקל אוזניים ותוציאו אותן. לרוב, אלו תולעים בודדות וטיפול זה יכול לתת הקלה משמעותית בסבל.
  5. במהלך הטיפול, יש להקפיד על שטיפת הידיים (בגן ובבית ובכל מקום אחר) ולחזור ולהזכיר לילד יום-יום את חשיבות העניין. יש להחליף את המצעים, הפיג'מה והתחתונים איתם ישן הילד בכל בוקר, לפחות בשלושה ימים הראשונים לטיפול, לכבסם ולתלות בשמש (תולעים שונאות אור שמש) ולאוורר את החדר. כמו כן, לגזור לילד את הציפורניים, מכיוון שכאשר הוא מגרד בטוסיק, הביצים נכנסות מתחת לציפורן ומועברות בדרך זו לחפצים אחרים ומשם לילדים אחרים, או להדבקה חוזרת.
  6. יש ליידע את הגננת על מנת שתבקש מכל הורי הגן לעשות בדיקה לילדים שלהם. כאשר ילד אחד בגן נדבק מתולעים, סביר להניח שישנם ילדים נוספים אשר נדבקו. במידה והם לא יטופלו, ילדכם עלול להידבק שוב.

ולמניעה:

בדומה לכינים, ישנם ילדים אשר רגישים יותר להדבקה של תולעים, אפילו בתוך המשפחה, יתכן שילד אחד ידבק שוב ושוב בתולעים ולאחיו לעולם לא יהיה. על כן, חשוב מאוד לייצר סביבה לא נוחה לתולעים, וזה אומר:

  1. ללכת למטפל ברפואה סינית ולקבל ממנו מרשם של צמחי מרפא, המותאם אישית לילדכם.
  2. להימנע מדברי מתיקה (תולעים אוהבות סוכרים).
  3. לאכול שום חי כתוש בכל הזדמנות: בסלט, ברוטב פסטה, בתוך הקוטג', ברוטב פסטו (אותו ניתן למרוח בכריך או לערבב עם פסטה), על צנים (למרוח על פרוסת לחם שמן זית מעורבב עם שום כתוש ולשים בטוסטר אובן למספר דקות, יוצא ממש טעים), ברוטב עגבניות עם הג'חנון וכו'
  4. לאכול באופן קבוע זרעי דלעת. גרעיני דלעת ידועים ברפואה סינית כצמח יעיל לפרזיטים מסוג זה ומחקרים מערביים הוכיחו שהוא משתק את התולעת. המרכיבים הפעילים שלו מסיסים במים ולכן מתאים לבישול. ניתן גם לאכול אותם ישירות. מינון טיפולי הוא כ – 30 גרם ליום. למניעה, יש לקחת חופן גרעיני דלעת טבעיים ללא הקליפה הלבנה, לא קלויים ולא מומלחים, אותם ניתן לקנות לפי משקל בחנויות טבע, לטחון אותם ולפזר על האוכל, בסלט, או בכפית ישירות לפה.
  5. ניתן לכתוש שום ולמרוח סביב האנוס, למניעה.
  6. לשתות שמן אורגנו, כטיפול וכמניעה. השמן חריף מאוד, וזה בהחלט מפריע להתרבות התולעים. המינון הטיפולי והמינון המניעתי תלוי באחוז הקרבקרול (החומר הפעיל) בשמן. ישנן חברות שמוהלות את המוצר בשמן זית וישנן חברות שאינן מוהלות. על כן, יש לשאול את המוכר בחנות על המינון המומלץ, לפי הגיל והמשקל של הילד. השמן לא מומלץ לילדים מתחת לגיל שנתיים, בגלל חריפותו. בכל מקרה, כאשר נוטלים שמן אורגנו, יש לשתות במקביל פרוביוטיקה ולהרחיק שעתיים לפחות מהשמן.

לסיכום:
תולעי מעיים אצל ילדים הם באמת דבר לא סימפטי, אך עם טיפול נכון, שמירה על היגיינה וטיפול מניעתי, ניתן למגר את התופעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה