,

יתרונות וחסרונות של פורמולות מדף

יתרונות וחסרונות של פורמולות מדף - מרכז דפנה

כמו בכל דבר במאה העשרים ואחת, גם בתחום זה, המגוון הוא גדול והשאלה המתבקשת היא: איזה פורמט כדאי לי לבחור? במאמר זה אני אתמקד בפורמטים השכיחים של פורמולות מדף, הניתן להשיג בארץ.

פורמולות מדף

פורמולות מדף (הנקראות גם פורמולות פטנט) הינן פורמולות מוכנות מראש ומוצגות על המדף לקנייה מהירה. לרוב, נמצא פורמולות למצבים שכיחים ופשוטים ולא למצבים מסובכים המצריכים אבחון עמוק וארוך של מטפל ברפואה סינית. יתרונותיהן: הן אינן מצריכות ביקור אצל מטפל, הן זמינות, הן קלות לנטילה ולנשיאה, הן בטוחות לשימוש והן ניתנו להמוני מטופלים (כך שהניסיון בהן הוא רב). חסרונותיהן: הן לא נרשמו באופן אישי למטופל ומינון הצמחים בפורמולה אינו ידוע (נשמר בסוד אצל היצרן).

פורמטים נפוצים של פורמולות מדף בארץ:

טבליות – אלו פורמולות מצמחי מרפא סיניים אשר עברו בישול ומיצוי ונדחסו לטבליות. מטופל בוגר ייטול מספר טבליות ביום, לפי משקלו, גילו וחומרת הבעיה (בניגוד לתרופות קונוונציונליות, אשר לרוב נוטלים 1-2 כדורים ביום). לילדים קטנים זהו פורמט בעייתי, מכיוון שהם אינם מסוגלים לבלוע טבליות בגודל ממוצע. מבוגרים, לרוב, יעדיפו פורמט זה, מכיוון שאין טועמים את הפורמולה, אשר, לרוב, אינה טעימה במיוחד.

תמציות – אלו פורמולות מצמחים סיניים אשר עברו בישול ומיצוי. לנוזל הסמיך שהתקבל מוסיפים, לרוב, אלכוהול וגליצרין לשימור. פורמט זה יעיל במיוחד לתינוקות וילדים קטנים, מכיוון שאפשר להזליף את הפורמולה ישירות לפה או לשים בבקבוק או במיץ. אחוז האלכוהול, לרוב, הינו קטן וניתן לנדפו בקלות בכף מים רותחים או מעל הגז. החיסרון הוא בטעם החזק של הפורמולה, אך ניתן לסתור זאת עם אכילת צימוק או שניים לאחר נטילת הפורמולה.

טינקטורות – אלו פורמולות המורכבות מצמחים, אשר הושרו באלכוהול. האלכוהול הינו מדיום הסופח אליו חומרים פעילים מהצמחים. שיטת מיצוי זו הינה מודרנית יותר ופחות מסורתית. יתרונות: הוא במחירו הזול יחסית לפורמטים אחרים. חסרונות: אלכוהול סופח חומרים מסיסים באלכוהול ופחות סופח חומרים המסיסים במים, על כן, הוא אינו סופח באותה היעילות את כל הצמחים. בנוסף, אין אפשרות לנדף את האלכוהול, אחרת, תתנדף רוב הפורמולה ביחד עם החומרים הפעילים.

מוזמנים להמשיך ולקרוא גם על: יתרונות וחסרונות של פורמולות אישיות – במאמר הבא

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה