,

יתרונות וחסרונות של פורמולות אישיות

יתרונות וחסרונות של פורמולות אישיות - מרכז דפנה

פורמולות אישיות הינן פורמולות הנרשמות באופן אישי על ידי מטפל ברפואה סינית.

היתרון הגדול ביותר של פורמולות אלו, הוא שהן מותאמות למטופל, כמו חייט שתופר חליפה אישית
המטפל עושה אבחנה בעזרת אנמנזה (תשאול), דופק והתבוננות בלשון ומתאים את הפורמולה לאבחנה, לחומרת הבעיה, לגיל ולמשקל המטופל.

את הפורמולות שהמטפל רושם ניתן לקבל בתצורות (פורמטים) שונות, לפי העדפת המטופל.
לכל פורמט ישנו יתרונות וחסרונות, אותם אסביר בהמשך.

במאמר זה אתמקד בפורמטים השונים הקיימים בארץ.

  • RAW – צמחים גולמיים לבישול – זהו פורמט מסורתי, הקיים גם כיום. הצמחים הגולמיים מגיעים בתוך שקית, אותה יש לרוקן לסיר בישול (רצוי סיר חרס או פיירקס). את הצמחים מבשלים לפי הוראות המטפל, מסננים ושותים את המרקחת (הנוזל).
    חשוב לשמור את הנוזל במקרר ולשתות לפי הוראות המטפל.
    היתרון הגדול של הפורמט הזה הוא בפוטנטיות הגבוהה (יעיל במיוחד). ההשפעה הינה חזקה ומהירה, מכיוון שקל יותר לגוף לספוג נוזל.
    החסרונות הם: הטעם החזק (ולרוב, גם לא טעים במיוחד…), ההשקעה בבישול ותנאי אחסון (יש לשמור את הנוזל במקרר). מטופלים רבים שמחים להתנסות בפורמט זה ואני חושבת שזה שווה את ההשקעה.
  • אבקה מרוכזת – זהו פורמט מודרני, הצמחים עוברים תהליך של בישול, מיצוי וייבוש בהקפאה. המטופל מקבל את הצמחים בצורת אבקה בתוך קופסה קטנה, אותה הוא צריך לערבב עם מים (רצוי מים חמים) ולשתות לפי הוראות המטפל.
    היתרונות הם: קל לאחסון ונשיאה (אין צורך לשמור במקרר וניתן לקחת בתיק לכל מקום), קל לספיגה, פשוט לבליעה ומתאים גם לתינוקות וילדים.
    החיסרון הוא בטעם, וזאת מכיוון שתכונות הטעם והריח של הצמחים נשמרות.
  • קפסולות – הקפסולות מכילות אבקה מרוכזת ויש לנטול מספר לא מבוטל שלהן ביום. היתרון הוא בכך שאין מרגישים את הטעם של הפורמולה.
    החסרונות הם: תהליך הקיפסול מייקר את הפורמולה, פחות מתאים לילדים ובטח שלא לתינוקות והספיגה פחות טובה. אני ממליצה לנסות את הפורמטים האחרים לפני שמחליטים על פורמט זה.
  • טינקטורה – מתקבלת מהשרייה של הצמחים באלכוהול. יתרונות: קל לנשיאה, לאחסון ולבליעה, זול יחסית ומתאים גם לתינוקות וילדים.
    החיסרון הוא שלא כל הצמחים מסיסים באלכוהול ולכן המיצוי של צמחים אלו אינו מקסימאלי.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה